مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 05:152021-06-29سياسي

فارس من| روایتی از بی خیال ترین فرماندار در محروم ترین شهرستانِ چهارمحال و بختیاری


از ابتدای خرداد ماه، خط لوله انتقال نفت مارون که در آذرماه سال گذشته ترکیده بود آغازه شده اما شنیده ها خبر از جانمایی نادرست مسیر جدید می دهد که در این گزارش به آن پرداخته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، خط انتقال نفت مارون به طول 435 کیلومتر به عنوان دومین خط انتقال صعب العبور جهان نقش مهمی در تامین سوخت مورد نیاز کشور دارد که در دهه پنجاه توسط کشورهای خارجی در 17 ماه اجرا و افتتاح شد.

طول عمر این لوله حداکثر 35 سال اعلام شد اما با همه تذکرات، بی تدبیری ها سبب پنج بار شکستگی لوله یک بار از ناحیه منطقه زاینده رود سامان و چهار بار در منطقه میانکوه شد.

 23 آذرماه سال گذشته تاریخی است که برای پنجمین بار آخرین شکستگی خط لوله انتقال نفت خوزستان-اصفهان از همان نقطه قبلی یعنی حوالی تلمبه خانه گندمکار شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری دچار ترکیدگی شد و باز اتفاقات ناگوار گذشته تکرار شد.

حال بزرگترین چشمه اصلی منطقه که آب شرب بیش از 20 روستا در دو دهستان (سرخون و هلیساد ) را تامین می کرد و در کنار آن باعث رونق اقتصادی و زمینه های شغلی از جمله شیلات، باغداری و کشاورزی بود با آلوده شدن از یک رو مشکل آب شرب را به وجود آورد و از روی دیگر باعث شد که تمام این اندک امکانات رفاهی و شغلی به کل حذف و نابود شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| روایتی از بی خیال ترین فرماندار در محروم ترین شهرستانِ چهارمحال و بختیاری

فارس من| روایتی از بی خیال ترین فرماندار در محروم ترین شهرستانِ چهارمحال و بختیاری